CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, May 11, 2009

kenapa harus begitu ya? huhu..

erm.. kali ini saya mahu meluahkan apa yang saya rasa dalam bahasa baku dan mungkin sedikit berunsur skema.. suka hati saya lah kan? x menyusahkan siapa siapa kan? hahahahaha..

okay.. cerita dia bermula apabila ada kawan saya cakap.. dia baca suratkhabar semalam.. dan ada yang mengatakan tomok kutuk orang kampung.. huhuhuhuhu.. saya tidak tahu lah pula sejauh mana kebenaran cerita tersebut.. tetapi, saya rasa itu hanya lah satu rekaan semata-mata.. pada pandangan saya, cerita sebegitu rupa sengaja dibangkitkan atau diada-adakan pada waktu sekarang ini. Tambahan pula, tomok da menang kan.. dah diberi gelaran jutawan muda dan segera pula tu.. mungkin ada yang tidak puas hati lah tu.. ish ish ish.. tidak baik berpelakuan begitu.. dosa sangat.. kalau lah betul apa yang akhbar itu maklumkan.. ada buktinya? kenapa baru sekarang hendak diwawarkan berita tersebut ya? huhuhuhuhu..

haih =_='.. kadang-kadang saya pun tidak berapa faham dengan kita semua ini.. apa salahnya bila seseorang itu menang kan.. rezeki die disitu.. jangan lah hendak dipertikaikan.. rezeki kita semua mungkin dari aspek lain.. jadi biarlah rezeki tomok dalam bidang seni ini.. tidak perlu anda semua susah payah dengan mengutuk dan mereka-reka cerita.. tidak penatkah kalian semua? huhuhuhuhu.. rezeki masing-masing punya.. jadi, tidak perlu jaga tepi kain orang lain okay? huhu..

owh ya.. ade seperkara lagi.. tentang kemenangan tomok di oiam.. mungkin agak lambat saya updatekan tentang kisah ini.. tapi perlu juga saya selitkan.. mungkin boleh dijadikan renungan sedikit sebanyak pada semua.. ada yang mengatakan 8tv pancing undi.. sengaja mahukan tomok menang dan banyak lagi tuduhan-tuduhan yang dilemparkan.. huhu.. wahai saudara dan saudari.. kenapa perlu melontar dan melemparkan kata-kata begitu? anda semua nampak ke semua perkara yang anda nyatakan tadi? ada bukti? itu kan adat pertandingan.. bukan hendak cakap apa lah.. kalau lah.. kalau okay.. kalau lah esther atau aweera diumumkan tersingkir.. pasti penyokong mereka dengan pantas dan tanpa melengah kan masa, akan terus mengundi!! tanpa mengira penat lelah kan? biasalah adat la tu.. tambah-tambah kalau ada yang memang fanatik.. jangan hendak menidakkan nya.. tidak payah hendak menipu.. saya tahu.. sebab saya pun fans tomok.. saya lakukan semua seperti yang saya khabarkan tadi.. jadi, disini.. tidak perlu lah nak menuduh-nuduh.. mungkin disebab kan peminat-peminat tomok terkejut dengan keputusan itu, mereka terus dan segera mengundi.. sebab itulah peratusan tomok meningkat dan sekali gus.. kemenangan diperolehi oleh tomok.. ALHAMDULILLAH.. :)

maka, disini.. saya tegaskan.. kita sebagai rakyat malaysia (ayat mantap nih) .. perlulah fikirkan apa baik dan buruknya dalam setiap yang kita lakukan.. jangan menuduh dan mengutuk orang sebarangan.. erm.. ya!! yang paling penting ingat lah.. oiam itu adalah program realiti tv.. ada pemenang dan ada yang kalah.. jadi.. tidak perlu untuk kita bersengketa tentang apa yang sudah berlaku.. jaga lah diri anda dan orang anda sayang terlebih dahulu.. daripada sibuk dan menyibuk2 menjaga tepi kain orang.. ingat.. kalau terus menuduh dan mengutuk lalu bergaduh tentang perkara-perkara remeh temeh.. akan merosakkan imej diri dan bangsa sahaja.. ingat tau!!

p/s: lantak lah saya nak berskema kan.. tidak menyusahkan orang lain kan? lalalalala~ :p

4 comments:

NoraJoey said...

wah adikku sorang nih panjang berjela entry die..heheheh
takpe dik..biase la tuh..bile naik blk akn ada la yg tak puas hati..ada la yg mula mengungkit..but dun worry..tomok tak pernah wat cam d perkatakan...tomok tetap ngan sikap lama die...tetap humble...tak pernah nk tinggi diri org pndg rendah ngan org..tak kire la kg ke bandar ker..smua same..takde beza pun...teruskan support tomok k...

|| hanie_muhamad || said...

heeeee..
yeay!! btol cakap akak..
hehe..
bia kan manusia2 yang mrepek2 tuh..
hehe..
kite akan tros support tomok!!
yahuuuuuuu..!!
:)

mz =) said...

byk nyer citer pasal tomok.. =)
akak nie buat mags tomok ker?? hehehe..

|| hanie_muhamad || said...

haha..
ye adik..
teroskan mengikuti perkembangan tomok kayh..
hidup tomok!!