
okay.. lets get started.. heeeee.. skang pon org da tau pasal oiam 3 nih.. tggl lagie seminggu to grand finale.. tomok, esther and aweera get thru it.. congrats guys..!! and one more thing for sure.. skang nie kite sume penentu whether it should be 2 or 3 contestant in the finale.. what do u guys think? who are supposed to be there?? nak bagi 2 org ke 3 org.. huhu.. okay2.. secare professional nye.. klau nak based kat dierg nye talent.. 3-3 org nih ade kemampuan masing2.. tapie yang mane worth that 1 million?? pening2.. klau ikot kan saya.. sememang nye tomok!! hehe.. but then, tgk last nite nye voting 4 d elimination 2.. tomok dapat tmpt ke-3..!! huhu!! pelik nye.. tekejot gile.. mane pegi peminat tomok?? and jauh sgt la vote die nye peratus klau nak banding ngan the second one? aduh.. gile btol peminat2 aweera.. sgt2 cekap mengundi nmpk nye.. ok2.. tape la kan.. naseb tomok x tekuar.. alhamdulillah..
mungkin ramai yang cakap.. alar.. ko nak tomok 2 g final sgt ke?? eyh of coz la!! die da brubah sgt kayh.. org dok perli2 die.. eyh wake up wake up.. he has done alot of thing to prove to malaysian that he can be a singer.. and his voice worth that 1 million kayh!! he done it!! saya tau la!! mengikuti perkembangan la katekan.. so, still x paham kenape ade orang yang poyo2 nak kutok2 tomok nih.. korang susah ke?? die menyusahkan korang?? mase nak g audition 2 die tumpang kete korang ke?? eyh.. come on la.. open la minda tu sket.. jgn dok zaman batu.. korang yg kutuk2 tuh.. leyh nyanyi ke?? meh nyanyi aku nak denga.. ish.. kutok sane sini.. hangin gile.. tambah2 last nite mase aku g oiam kat PAS kan.. leyh plak peminat2 esther dok ejek2 kiterang yang sokong2 tomok nih.. kiterg x kcau die pon.. tetibe nak carik pasal.. silap besa la nak carik gado ngan kiterg.. kaw2 nye kiterg kasie.. diam tros.. gle btol.. ape ntah.. ko nak sokong sape2.. ko nye pasal la.. knape kene sebok2 nak ejek2 org?? gile batak ko.. amekk.. pelik tol.. kiterg yang xde niat nak kutok esther, da tekutok sebab panas kan.. bdak2 poyo yang kutok2 tomok 2.. lebih2.. and one more thing la kan.. dierg nak kutok aweera skalie.. kire cam esther sorang je la best.. eyh.. get a life la.. ko pehal?? sume ko kutok.. cam la klau ko masok oiam, ade org nak sokong ko smpi begadoh2 ngan org lain.. mengong tol.. panas je aku ngan bdak2 tuh.. nak kate cam mental.. tgk cam waras..!! haha.. geram nih.. dok diam2 sudeyh.. wat org panas.. kutok sane sini.. ish.. cam ne la nak harmoni cam2.. lebih2.. kiterg bukan la nak gado sgt ngan dierg.. but ayat2 dierg x leyh blah.. naseb x kene karate ngan aku semalam.. elok je kang tercampak sorang2 masok tv!! huahuahua.. :p
ok2.. cool down hanie.. haha.. ok2.. so.. for tomok's fans!! keep voting.. mmg skang agak kritikal.. sebab percentage tomok agak jauh ngan yang laen.. keep voting..!! jangan terleka.. heeeeeee.. :D
and for those yang x minat tomok, tapie da mule meminati.. sile vote!! die layak menang.. sebab die da buktikan kemampuan die pade sume.. n skang nie 100% terletak pade kite rakyat malaysia.. heeeee.. ayaaaattt.. haha.. so.. keep voting!! help him to win this competition.. pray 4 his victory..!! heeeeeeee.. :D
n of coz.. for those yang x minat 2.. but cam mengong nak kutok sane sini.. xyah susah2 nak vote.. n xyah susah nak kutok.. sudah2 la tuh.. cam la tomok 2 penah nyusah kan korang.. korang yang susah2 nak kutok 2 pehal..?? ske sangat tambah dose..!! x-(
to tomok, chayok2!! x kesa menang ke x.. u'll always be our (kami2 yang support) one in a million!! yahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!! :)
Saturday, April 25, 2009
mode : on opinion.. :D
Posted by || hanie_muhamad || at 10:18 AM 2 comments
Tuesday, April 21, 2009
one in a million.. :)
Posted by || hanie_muhamad || at 8:22 PM 1 comments
Sunday, April 12, 2009
TOMOK!! one million vote for him!! :)
Posted by || hanie_muhamad || at 8:02 PM 0 comments
Friday, April 3, 2009
ZUZU ;)

hihi.. zuzu sangat comel dan saya sangat sayang kan die.. hehe.. lalalalalalalalala~..
sapa2 nak belikan lagie satu boleh je.. hehe.. ;p
muah muah to zuzu.. sayang sangat!!
Posted by || hanie_muhamad || at 1:11 AM 1 comments
Happy 22nd Birthday HONEY!! yippi.. :)
da makin tua nie.. :) best sangat.. thanks to all my family members.. to mama, kak ct, shafiq, shazwan, nenek and kakak paini.. x lupe juge pada arwah ayah yang sangat saya sayangi.. :)
hari tu mula2 agak malas2 nak bangun awal2.. but then, keemakan call cakap jom g beli hadiah.. haha.. teros segar bugar dan bersiap2 dengan keriangan.. dapat jugak kamera sendiri.. hehe.. thanks mama!! :) then, keemakan cakap g la pilih kek sendiri.. ape lagie.. cek amek la yang cek nak da lame daaaaaaaaaa.. chocalate supreme (thanks to sarah sebab mem'promote' kek 2).. hehe.. da makan2 kek sume.. lepak2 sebab ingat kan nak stady property kan.. hehe..
tetibe.. malam 2.. lam kol 8 lebih.. aku baru nak tido sat.. then ma (syima) call.. cakap hani.. aku kat lua umah ko nie.. x paham property, kua jap.. saya ngan mamai2 nye.. ngan tanpa memikir panjang.. ngan agak2 serabai nye.. kua la kan.. hehe.. tgk ade bungkusan atas kete.. orang nye tade.. g usha2.. jerit2 panggil ma.. still x nyahut.. then, elok nak masok umah.. denga orang jerit.. "hanieeeeeeeeeeeeee!!".. toleh2.. dierang nyorok lam kete.. n part yang paling mengejutkan.. mmg surprise gle.. ade ***** ikot skalieeeeeeeeeeeeeeeeee!! memang agak teharu.. thanks sangat kat korang.. ingatkan mule2 mmg xnak wish bday gwe.. hehe.. ;)
then, elok dierang sume balek.. kua plak ngan sarah, keen, dayana (lalink ku) and nadia.. mmg best.. gundiks yang len2 xdapat nak folo.. tapie tape.. yang teharunye.. dierang wat kan buku scrap yang sangat2 cun!! sungguh x sangke.. sangat kreatif dan inovatif.. hehe.. thanks sangat my gundiks.. love u all forever n ever.. :) :)
keesokannye plak.. ecah my bff wat surprise kat fac.. beriye2 call kate ade hal penting.. jumpe kat fac.. datang2 muka nak serius.. skalie die bagi bear kura kura.. thanks ecah!! :) i love u so much.. hihi..
thanks pada sume yang wish saya.. owh x lupa juga.. pada radzi hamzah yang sanggup turun shah alam dan kedatangan nya tepat2 kol 12 am.. sangat mengagumkan.. hehe.. thanks radz!! :)
thanks kat sume.. hehe.. :)
*lambat sket update blog cite pasal bday nie coz laptop baru pas ok.. hihi.. thanks to laptop jugak.. :)*
Posted by || hanie_muhamad || at 12:45 AM 0 comments
Wednesday, March 18, 2009
U-O-X play!!

Hanie and Liyana..
haha..
cam KAWAN plak kan..
gle best weyh..
jumpe die..
n yes! she's so pretty!!
lawa gler kot..
fuyoh fuyoh..
ok2..
for certain people out there..
mungkin saye salah interpret ke pe kan..
actually saye xde la pegi GIG 100%..
it's just uox play sunburst..
(btol ke gwe eja?)
er.. lantak ahh kan..
kat lua pyramid je..
free of charge..
izzit still consider as a GIG?
x kan?
ala2 konsert gitu..
so, hopefully..
xde salah paham agie..
hihi..
:D
neway, liyana is so so pretty and nice..
n saye mmg xleyh g konsert2 ke gig2 bagai..
rase begegar2 jantong..
hihi..
:)
Posted by || hanie_muhamad || at 7:24 AM 1 comments
Tuesday, March 17, 2009
R-A-D-Z-I
rindu gler kat hang!!
Posted by || hanie_muhamad || at 2:15 AM 1 comments
Adeh.. -__-"
adeh.. tahap melampau kebosanan skang nie..
lepak lib kat fac kan..
then bukak2 la tenet..
saje..
bosan2.. :
skalie tenet nye connection tahap gamma lambat nye..
sabar je la kan..
cis kek je..
ari nie mmg ngantok gle..
balek nie.. konpem tido ngan berguling2 keriangan.. :)
tadie 'die' pakai baju hijau..
;p
hehe..
padan la pagie tadie cam ade instinct nak pakai baju hijau..
but then, tudung lak lom basoh kan..
haiyaa..
agak spoil dic-2..
lame da x pakai baju same2 kaler ngan die..
sem lepas slalu sgt kot!!
hehe..
sumenye mmg secare x sngaje..
lalalalalalalala~..
hihi..
Posted by || hanie_muhamad || at 2:01 AM 0 comments
Saturday, March 14, 2009
Ayahanda.. :)
Assalamualaikum..
semalam kan..
14 mac 2009.. adelah bday arwah ayah saye yang ke 55..
klau die masih ade..
semalam die da pencen da kan?
da dekat 4 tahun hidup saya adek bradek x berbapa..
mmg rase kelainan nye..
saya tau.. ade yg kehilangan ayah atau ibu pade umur yang lagie muda..
ape yg menabahkan saya sekarang nie.. adelah.. saye tau..
ALLAH SWT lebih sayangkan arwah ayah saya..
kadang2 sedih bile teringat mase ade ayah dulu2..
lame x panggil "papa" dalam rumah nie..
rase mcm baru semalam je..
papa ade kat umah.. makan same2..
tgk tv same2, gelak same2.. dan banyak lagie..
mmg sedih klau nak kenangkan balek saat2 die pergi dulu..
mmg sesuatu yang x disangka kan..
tapie.. saye yakin.. ALLAH SWT lebih sayang kan die..
dan papa skang berada disisi ALLAH SWT Yang Maha Pengasih dan Penyayang..
InsyaALLAH..
:)
ape yang saya rase bile tgk kawan2 laen bergembira ngan ayah mreke??
saya rase sedih..
saya rase da lame saya xdapat bercakap ngan papa saya..
ye.. saya tau..
ibu bapa mane yang x baik..
sume baik2 kan.. supaya jadie contoh kat anak2..
saya slalu teringat kan papa saya..
die suke wat lawak.. mmg klaka la..!!
best sangat..
papa sporting.. dlu mase kecik2..
die slalu bawak round-round lam kete sebelum die g keje..
mmg best..!!
papa seorang yang tegas bile berhadapan dengan perkara2 siyes..
garang pon garang jugak..
but, walau macam mane skalie pon die..
die garang ke tegas ke..
2 sume adelah ntok kebaikan anak2 die..
:)
mmg kami satu keluarga rindukan papa..
sangat2.. lame x denga papa wat lawak.. marah2..
kiterang rindu 2 sume..
yes! saya rindu kene marah ngan papa..
dlu mase hayat nye.. die slalu mara saya denga lagu kuat2..
skang.. bile saya denga lagu kuat2..
xde sape nak marah da..
kadang2 saye mengharap jugak dapat jumpe papa lagie..
sebab saya sangat-sangat rindukan die..
dan saya sentiasa berdoa agar papa ditempatkan bersama orang2 yang beriman disisi ALLAH SWT.. InsyaALLAH..
kalau la papa dapat baca apa yang saya nak cakap kan.. alangkah bagusnya..
"papa.. hani, mama, kak ct, nenek. shafiq dgn shazwan sume rindukan papa.. kiterang harap papa happy sentiasa disana.. senang2 datang2 la jenguk2 kiterang.. hani mintak maaf banyak2 sebab hani banyak wat salah kat papa.. sorry sangat pa.. hani akan blaja btol2.. sampai hebat2 la.. insyaALLAH.. take care.. we'll love you.. semoga roh papa sentiasa dicucuri rahmatNYA dan papa di tempatkan bersama orang orang yang beriman.. InsyaALLAH.. :) "
Posted by || hanie_muhamad || at 9:46 PM 0 comments
oNe.. Two.. thrEe.. ??
rindu die rindu die jugaaaaaaaaaaaaaakk!!
ritu kan..
mase 6/2 die demam!!
uwaaaaaaaaa..
pas2 yg sedih..
x lame pas 2..
die xcident..
naseb x jadie pape kat die..
ALHAMDULILLAH..
huhu..
moto die je agak trok.. :|
erm..
2 je la kot nak cakap..
hehe..
;p
cayang die!!
:)
Posted by || hanie_muhamad || at 9:41 PM 2 comments
Friday, February 6, 2009
Test Test Yang Berlambak-lambak..
da abes cuti mid term..
banyak la plak test nye..
huhu..
xpe2..
insyaALLAH leyh wat..
chayok2 hanie..
jgn men2..
hihi..
p/s: "die" sangat la comel.. tapie die ngah demam nie.. sian die.. erm.. :(
arap arap cepat sembuh..
cian cgt..
cyg die..
:p
hihi..
:)
Posted by || hanie_muhamad || at 8:54 PM 1 comments






